Fara coduri
Scris: 13 Apr 2011 15:43
Valve Anti-Cheat, prescurtat VAC, este o solutie contra cheating-ului dezvoltata si intretinuta de Valve Corporation ca o componenta a platformei Steam. Desi lansat anterior Steam-ului, VAC a fost complet adaptat la reteaua sa si, de la aparitia VAC2, s-a remarcat succesul considerabil in batalia constanta impotriva cheating-urilor in jocurile online. VAC a fost mai intai lansat cu Counter-Strike 1.4 in anul 2002, in urma deciziei celor de la Valve pentru a preceda Punkbuster, ei fiind in favoarea unui sistem patentat. Versiunea initiala, VAC1, a avut o perioada de succes, dar in Martie sau Aprilie 2004 actualizarile au incetat sa apara, deoarece inginerii de la Valve s-au mutat la productia succesorului sau, VAC2. VAC1 a intrat intr-o perioada de declin, insa nu era tocmai batut. Cauza acestui declina a fost perioada de dezvoltare a VAC2, dar de la lansarea din 20 Iunie 2005 VAC2 a reusit cu succes sa subtieze randurile trisorilor, in toate jocurile pe care le protejeaza. VAC2 teoretic suporta toate jocurile, si are astazi sa fie pus in aplicare in motoarele grafice Goldsrc, Source si Unreal Engine 2. Este inclus in Steam SDK pentru cei care au licente.
Avantaje
Integrare totala prin Steam.
Folosirea cadrului Steam pentru toate sarcinile de actualizare.
Sistemul "Ban intarziat" neaga producatorilor de coduri informatiile corecte si recente.
De la lansarea VAC2, actualizarile clientului nu sunt de obicei necesare pentru a detecta noi coduri, iarasi negand informatia producatorilor de coduri
Dezavantaje
Fiecare cod in parte trebuie sa fie gasit si introdus in baza de date VAC
Rapoartele serverului sunt incetinite prin folosirea VAC
Rezultate pozitive false. Userul nu poate sa foloseasca jocul online protejat, spre deosebire de a fi banat de catre un singur server cu alte sisteme
Succese
In data de 20 Iunie 2006, o sursa faimoasa de distribuire a codurilor a informat siturile cele mai utilizate si cunoscute pentru distribuirea de coduri sa isi marcheze codurile ca detectate de VAC pana la noi stiri, ea a citat functia VAC de "hash matching" ca fiind motivul pentru care utilizatorii de coduri sunt banati frecvent, desi codul VAC pe computerele cliente nu fusese alterat de cateva luni. De atunci nu a mai fost recunoscuta public nici o mare victorie in combaterea protectiei VAC, desi codurile individuale inca exista pentru cei putini ce au acces la ele. In data de 17 Noiembrie 2006, Valve a anuntat ca noua tehnologie VAC a interceptat peste 10.000 de tentative de trisare, numai in ultima saptamana, aceasta fiind prima indicatie reala a magnitudinii ce a capatat-o operatiunea anti-coduri. Deasemenea ar trebui notat ca nu toate conturile banate ar fi fost jocuri cumparate legal, cu licenta.
Avantaje
Integrare totala prin Steam.
Folosirea cadrului Steam pentru toate sarcinile de actualizare.
Sistemul "Ban intarziat" neaga producatorilor de coduri informatiile corecte si recente.
De la lansarea VAC2, actualizarile clientului nu sunt de obicei necesare pentru a detecta noi coduri, iarasi negand informatia producatorilor de coduri
Dezavantaje
Fiecare cod in parte trebuie sa fie gasit si introdus in baza de date VAC
Rapoartele serverului sunt incetinite prin folosirea VAC
Rezultate pozitive false. Userul nu poate sa foloseasca jocul online protejat, spre deosebire de a fi banat de catre un singur server cu alte sisteme
Succese
In data de 20 Iunie 2006, o sursa faimoasa de distribuire a codurilor a informat siturile cele mai utilizate si cunoscute pentru distribuirea de coduri sa isi marcheze codurile ca detectate de VAC pana la noi stiri, ea a citat functia VAC de "hash matching" ca fiind motivul pentru care utilizatorii de coduri sunt banati frecvent, desi codul VAC pe computerele cliente nu fusese alterat de cateva luni. De atunci nu a mai fost recunoscuta public nici o mare victorie in combaterea protectiei VAC, desi codurile individuale inca exista pentru cei putini ce au acces la ele. In data de 17 Noiembrie 2006, Valve a anuntat ca noua tehnologie VAC a interceptat peste 10.000 de tentative de trisare, numai in ultima saptamana, aceasta fiind prima indicatie reala a magnitudinii ce a capatat-o operatiunea anti-coduri. Deasemenea ar trebui notat ca nu toate conturile banate ar fi fost jocuri cumparate legal, cu licenta.